پردیس فاطمه الزهرا اصفهان

دکتر خنیفر در نشست تخصصی تربیت معلم تاکید کرد:
شبانه روزی بودن و یادگیری دروس پداگوژی مهمترین راهبرد تربیت معلم

 

دکتر خنیفر در نشست تخصصی تربیت معلم تاکید کرد:  شبانه روزی بودن و یادگیری دروس پداگوژی مهمترین راهبرد تربیت معلم 2

دکتر خنیفر در نشست تخصصی تربیت معلم تاکید کرد: شبانه روزی بودن و یادگیری دروس پداگوژی مهمترین راهبرد تربیت معلم 2

 

در پی تفاهم نامه بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تعلیم و تربیت آیچی ژاپن و به همت دفتر مدیریت بین الملل دانشگاه فرهنگیان و عملیاتی نمودن ارتباطات، نشست تخصصی تربیت معلم با حضور پرفسور کوراموتو و پرفسور کیتانو استادان دانشگاه تعلیم و تربیت آیچی برگزار شد.

این نشست که به منظور تبادل آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی تربیت معلم، 14 مهر ماه، با حضور رئیس دانشگاه، معاونان، مدیران ارشد، مدیران پردیس های استان تهران، استادان هیات علمی با تمرکز بر رشته های علوم تربیتی و زبان انگلیسی انجام شد، دکتر خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان، با بیان پیشینه تاسیس دارالمعلمین و دانشگاه فرهنگیان در کشور به یکصدمین سال تاسیس مرکز رسمی کلاسیک تربیت معلم در ایران اشاره کرد.

وی از تحصیل قریب به 70 هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان گفت و افزود: تربیتِ معلم به صورت شبانه روزی و یادگیری دروس پداگوژی (فنون تدریس، مشاوره، روانشناسی، کارورزی و ...) از مهمترین راهبرد های تربیت معلم ایران است.

دکتر خنیفر گذر از منظر تعلیم و تربیت و توجه به نظام آموزش رسمی عمومی (ابتدایی) را راهکار اساسی توسعه کشور برشمرد و تصریح کرد: هر تخصصی را می شود در کشور وارد کرد اما معلم را باید در تراز نظام هر کشور ساخت.

وی با بیان اینکه هر ملتی از مسیر تعلیم و تربیت درست حرکت کند، موفق خواهد بود، اظهار کرد: برای ورود به چرخه اصلی تصمیم گیری های دنیا و داشتن نقش موثر باید از تعلیم و تربیت آن کشور شروع کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به شعار ژاپن مبنی بر اینکه " نظام آموزشی جمهوریت علم، کلاس درس پایتخت دانش و دانش آموز روح ملی است" ابراز امیدواری کرد: از طریق الگوگیری ،این نگاه نسبت به تعلیم و تربیت رواج یابد.

وی در ادامه ایجاد بستر برای بهره مندی از تجارب زیسته در حوزه ساختار، محتوا، منابع انسانی و بودجه ریزی، اعزام استادان، برگزاری کارگاه و سمینار های مشترک را مورد تاکید قرار داد.