تقدیر فعالان حوزه روابط عمومی در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان
بررسی چالش های حوزه روابط عمومی در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان 2
تقدیر فعالان حوزه روابط عمومی در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان
بنا به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در روز یکشنبه مورخ 1400/02/26 به مناسبت روز ارتباطات و هفته ی روابط عمومی جلسه ای با حضور دکتر تقی آقاحسینی سرپرست مدیریت امور پردیس های استان و فعالان حوزه روابط عمومی در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان تشکیل گردید.در ابتدا دکتر آقاحسینی ضمن تبریک هفته ی روابط عمومی و تشکر از حضور افراد در جلسه،بر اهمیت روابط عمومی تاکید کرد و بیان داشت ارتباطات نقش بسیار مهمی در فعالیت های انسان دارد و مهترین عامل هماهنگ کننده در سیستم می باشد و ارتباطات ضعیف موجب سوء کارکردها می گردد.آقاحسینی همچنین بیان داشت به نقش روابط عمومی ها باید اهمیت بیشتری داده شود و در جهت تقویت این حوزه تلاش شود.دکتر آقاحسینی مهترین وظایف روابط عمومی در دانشگاه را یکی اطلاع رسانی سریع و به موقع دانست که باید اطلاعات اساسی مورد نیاز همکاران و دانشجویان ، دقیق و به موقع از طریق کانال های رسمی در داشنگاه اطلاع رسانی شود . وظیفه مهم دیگر در این حوزه ، ایجاد احساس رضایت بیشتر در بین همکاران و دانشجویان است ، چراکه همکاران توقع دارند زحمات مازاد بر وظیفه ی آنها در طول سال دیده شود و به مناسبت های گوناگون از زحماتشان قدردانی گردد.دانشجویان نیز باید اطلاعات اساسی و مورد نیازشان به موقع در اختیارشان قرار گیرد و به مشکلاتی که دارند توجه شود و از راههای گوناگون منعکس گردد..در ادامه جلسه مسئولین حوزه روابط عمومی در پردیس ها و مراکز استان چالش های موجود و ویژگیهای فعالیت های این حوزه را بدین شرح مطرح نمودند.
ویژگیهای فعالیت های حوزه روابط عمومی:
بسیار گسترده است: می توان گفت فعالیتی در دانشگاه وجود ندارد که به حوزه روابط عمومی مربوط نباشد از جمله،
_ حدود صد مناسبت رسمی، به اضافه ی اتفاقات مختلف سیاسی،اجتماعی و کاری
_مراسم گوناگون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی
_ جلسات گوناگون و متعدد داخل سازمانی و برون سازمانی
بسیار زمان بر است:روابط عمومی ها 24 ساعته مشغولیت شغلی دارند و لازم است همیشه در خدمت سازمان باشند. برای انجام فعالیت ها زمان زیادی صرف می شود چون باید جوانب گوناگون در انجام فعالیت ها لحاظ شود. گاهی برای ارسال یک خبر چندخطی باید ساعت ها وقت صرف شود.
بسیار حساس است:در انجام فعالیت ها باید تمام جوانب،ادبی،اخلاقی،فرهنگی،مذهبی و سیاسی در نظر گرفته شود تا سوگیری خاصی در آن وجود نداشته باشد.
بسیار سلیقه ای است: سلیقه یا خلاقیت در آن تأثیر زیادی دارد،و بر خلاف فعالیت های حوزه های دیگر کارها روال روتین ندارد.به عنوان مثال برای ارسال یک پیام تبریک مناسبتی باید جوانب بصری،ادبی،مذهبی و فرهنگی آنرا در نظرگرفت.یا اجرای یک مراسم یا یک جلسه برنامه ریزی مخصوص به خود را می طلبد.
بسیار استرس زا است: ششمین کار استرس زا در جهان شناخته شده است .به علت گستردگی فعالیت ها و غیر روتین بودن کارها و سلیقه به خرج دادن در بهتر شدن کارها استرس های زیاد به افراد وارد خواهد شد.
چالش های اصلی در حوزه روابط عمومی دانشگاه :مهمترین چالش این حوزه نبود نیروی مختص آن در دانشگاه است و اکثر افراد شاغل در این حوزه، در پست های دیگر مانند هوشمندسازی،آموزش،فرهنگی و دانشجویی مشغول هستند و به همین دلیل وقت کافی برای انجام کار را نخواهند داشت..نبودن یا ناچیز بودن جبران خدمات همکاران فعال در این حوزه موضوع دیگری است که موجب کاهش انگیزه کار می گردد.با توجه به ویژگی های ذکر شده و چالش های موجود در این حوزه لازم است همکاران شاغل در حوزه های دیگر نهایت همکاری را با روابط عمومی دانشگاه داشته باشند .
در پایان جلسه توسط دکتر آقاحسینی از افراد فعال در حوزه روابط عمومی در پردیس ها و مراکز استان تقدیر شد
