پردیس فاطمه الزهرا اصفهان

دکتر عروف زاد سرپرست مدیریت پردیس های
معلمان در قبال بیش از 98 درصد افراد مسؤولیت اجتماعی دارند مفاهیم را با زبان برنده رسانه بر جان افراد نشاند

به گزارش ستاد اطلاع رسانی دومین دوره توانمندسازی دانشجو معلمان و استادان دانشگاه فرهنگیان در حوزه فیلم نامه نویسی و فیلم سازی ، شهرام عروف زاد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین دوره توانمندسازی دانشجومعلمان و استادان دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه اصفهان شهر گنبدهای فیروزه ای، فقه و فقاهت بوده که این افتخار را دارد که امروز هم میزبان دانشجومعلمان در حوزه هنر باشد، اظهار داشت: شما مسؤولیت بزرگ و خطیری را به عهده دارید؛ هرکدام از ما در کلاس درسی که برگزار می شود و حتی در وظایف فردی یک کارگردان، برنامه ریز و مجری هستیم با شاخص هایی که به عنوان ویژگی های برجسته انسان است و امروز شما دور هم جمع شده اید که با آموزش هایی در زمینه فیلم نامه نویسی، تصویرسازی و کارگردانی بتوانید نقد، تحلیل و تدوین کنید.

وی با اشاره به اینکه فلسفه برگزاری این دوره ها توانمندسازی دانشجوها و اساتید در حوزه هنر به واسطه ماهیت هنر است، افزود: این انتخاب به این دلیل است که خلأ فعالیت در حوزه هنر را در دانشگاه حس می کنیم؛ بخش مهمی از معلمی هنر است که بتواند دانش آموزان را رشد داده و بالندگی ایجاد کند که این موضوع در ابتدا به خود معلم برمی گردد، اگر معلم خود این مراحل را طی نکرده و این قابلیت را نداشته باشد، نمی تواند معلم توانمندی در این حوزه شناخته شود.

سرپرست مدیریت امور پردیس های استان اصفهان تصریح کرد: معلم توانمند، تحلیل گر، نقاد و متفکر می تواند دانش آموز توانمند، تحلیل گر، نقاد و متفکر تربیت کند، این ها ویژگی هایی است که تمام جوامع بشری به دنبال آن هستند و همین وجوه ممیزه انسانیت است که به عنوان شاخص های مهمی در مسیر کمال و سعادت افراد است که می توانند بالندگی افراد و مخاطبانشان را در مسیر تکمیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: به هدف راهنمایی دست نخواهیم پیدا کرد مگر اینکه خود شما به عنوان یک معلم در درون و وجود خود یک سری قابلیت ها را داشته باشید که بتوانید این ها را انتقال دهید؛ قرار نیست که فقط مفاهیم کلیشه ای و قالبی بدون داشتن سهمی در آن را به دیگران ارائه دهیم.

عروف زاد در ادامه مطرح کرد: شما در حرفه معلمی به نوعی مسؤولیت اجتماعی در برابر تمام آحاد جامعه به خصوص دانش آموزان بر عهده دارید، چراکه دانش آموزان تمام جامعه را شامل می شوند و بیش از 98 درصد افراد جامعه این مسیر را طی می کنند و همه به نوعی در مسیر دانش آموزی هستند.

وی اضافه کرد: بحث در حوزه رسانه و خصوصاً فیلم نامه نویسی و تصویربرداری شما را در مسیر این مسؤولیت اجتماعی موظف می کند که  خیلی پررنگ تر وارد شوید؛ شما در این مسؤولیت های اجتماعی وظیفه دارید لحظه ها را ثبت کرده و ذهنیت ها را شکل دهید، بهترین سوژه ها را هم بشناسید و هم به مخاطبان و دانش آموزان بشناسانید و مفاهیم خوب را به دانش آموزان و به نوعی به تمام جامعه منتقل کنید.

سرپرست مدیریت امور پردیس های استان اصفهان انتقال اندیشه ها را با استفاده از دانش، تیزهوشی و تجربه وظیفه دانشجومعلمان دانست و گفت: شما به این وسیله باید در راه پیشرفت تمدن نوین ایرانی اسلامی گام بردارید و اتفاقاً صدا و سیما و تصاویر بهترین ابزار برای انتقال این اندیشه ها هستند؛ بنابراین معلمی که بتواند در این حوزه توانمندتر ظاهر شود بهتر می تواند افکار نسل آینده را جهت دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما در فرایند تعلیم و تربیت مأموریت داریم از طریق کلاس های درس و فوق برنامه ها که در متن برنامه ما جای دارند نسل توانمندی را برای جامعه آماده کنیم؛ هر دانشجو در طول 4 سال دانشجویی حداقل باید یک مهارت یاد بگیرد و بعد از این مدت توانمندتر وارد عرصه شود.

عروف زاد در پایان اذعان کرد: معلمان باید در جامعه به دنبال ایجاد یک فضای همدل و قابل اعتماد باشند؛ چیزی که ما تشنه آن هستیم انتقال اندیشه ها است و زندگی ما آن قدر پیچیده شده است که مسائل و موضوعات مختلف، بحران ها، تنوع سلایق و نگاه های متفاوت منتظر این است که شما بتوانید منظر جدیدی را انتقال دهید، آن هم با زبان بُرنده رسانه که مثل یک گلوله بر پیکر شخص بنشیند و تأثیر بگذارد