همایشی با حضور افتخاری پروفسور کارمل سالیوان (Carmel O' Sullivan) از اندیشمندان حوزه تربیت معلم کشور ایرلند
با حضور دانشجویان رشته ی زبان انگلیسی پردیس های فاطمه الزهرا و باهنر اصفهان با تکیه بر موضوع ''آموزش معلمان و روش های نوین تدریس'' 5 آذر ماه ۱۳۹۶ در پردیس حضرت فاطمه زهرا(س) اصفهان برگزار شد.
در این مراسم سالیوان به ارائه روش نمایشی مرتبط با نقش متقابل معلم و دانش آموز بود پرداخت. این روش در راستای ورود داوطلبانه و غیر مستقیم دانش آموز به بحث و یاد گیری طراحی شده است.
پروفسور سالیوان با ارائه مثالی پیرامون این روش گفت: در روش نمایشی معلم خود را به عنوان یک کارمند یا دانشمند خوب و تلاشگر معرفی می کند که رئیس نامطلوبی دارد، او در کار های عقب افتاده اش از دانش آموزان کمک می خواهد تا در حل مشکلاتش به او کمک کنند. بنابراین در این روش مطالب و تمرینات در قالب نمایش به دانش آموزان ارائه میشود.
سالیوان ضمن اشاره به جزییات این روش افزود: اضطراب در کلاس درس برای یادگیری و پاسخ گویی مانع بزرگی محسوب می شود اما استفاده از روش های نمایشی باعث ورود کودک به فضای کودکانه اش میشود و از چالش اضطراب آنها می کاهد.
این استاد دانشگاه در ادامه ارزیابی را جز مهمی از فرآیند تدریس برشمرد و بهترین نوع ارزیابی را آزمونی توصیف کرد که خود آموزنده باشد.
وی در این زمینه به بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: وقتی فردی در بازی رایانه ای شکست می خورد بارها و بارها از ابتدا شروع می کند. این گونه باز گشت ها باعث می شود تا فرد در هر مرحله از بازگشت اشتباهات خود را بشناسد و اصلاح کند تا به مرحله ی بعد راه یابد.
سالیوان امتحان های مرحله ای از این نوع را به عنوان معیاری برای تدریس هر مبحث جدید برای معلم عنوان کرد.
شایان ذکر است این مراسم با پرسش دانشجو معلمان و پاسخهای پروفسور سالیوان ادامه یافت.